Tuesday 7 September 2010

Malakov




malakov 2

Već dve nedelje sam u Beogradu i ništa ne stižem. Babinu svesku ponela, optimistično se nadajući da ću ja to lako, svaki dan po jedan recept. I onda ne samo da sam bila optimistična nego i arogantna, uverena da sam pronašla ultimativni zaboravljeni recept, za kolač koji ni Guglu nije poznat.


Uz maminu pomoć sam se navikla na srpske prilike: da nema blanširanih mlevenih badema da se kupe, da sve moraš sama od nule. Mleko izvadila iz šteka. Poslednji puter je otišao u ovaj kolač. Sad razmišljam da za sledeće što budem pravila (ako bude bio potreban puter, a najčešće jeste) lepo kupim slatku pavlaku i sama napravim svoj u multipraktiku. To smo sestra od tetke i ja prošlog proleća pravile kod mene kući zezanja radi, kao, da vidimo hoće l' stvarno ispasti puter, ko je tada mogao da pretpostavi da ću uskoro morati da ga pravim jer nema da se kupi.

To je bio bilten kukanja o stanju u samoposlugama, sad da se vratim na to kako sam mislila da sam otkrila toplu vodu. Kod babe u svesci piše "Marakov". Ko ne veruje, nek se sam uveri:


malakov r

Ne postoji kolač koji se tako zove. I onda sam krenula da se hvalim po Fejsbuku da spremam nešto nečuveno, kad javi se Stephie i kaže, ja znam za Malakov-tortu. I naravno, Malakova na sve strane, i mada nije isti recept, pravi se s piškotama i to je sigurno to.

I dalje je, naravno, u igri opcija da vi za Malakov ne znate; ja ga dosad nisam nit videla, nit probala, nit čula za njega. A dobar je. Vredi truda oko tih badema. Pa izvolte.


malakov 5



  • 6 žumanaca
  • 6 kašika šećera
  • 1 kašika brašna
  • 250 ml mleka
  • kesica vanilinog šećera
  • malo ruma
  • 180 g mlevenih blanširanih badema
  • 250 g putera
  • 300 g piškota
  • celi bademi i neko slatko za ukrašavanje

Umute se žumanca sa šećerom, vanil šećerom, rumom i brašnom. U to se, sve muteći doda hladno mleko, pa se stavi na šporet dok se ne zgusne. Ja sam večito mislila da prvo mora mleko da se pusti da provri pa tek onda da se u njega dodaju jaja sa šećerom, ali može sasvim lepo i ovako, samo se malo duže kuva, a samim tim i meša.


malakov 6

Kad se zgusne treba da bude konzistencije malo ređeg pudinga. U to se umešaju mleveni bademi i omekšali puter. Sve se lepo umuti.

Na jedan tanjir se poređaju piškote kao na slici. Premažu se kremom, pa se onda poređa novi nivo piškota u šreh s onim prethodnim i tako sve dok ima krema. Ostavite veći deo da premažete ceo malakov odozgo i sa strane. Ukrasi se baš kao na slici (originalni recept je vrlo specifičan po pitanju dekoracije) i ostavi u frižideru da prenoći.



malakov 4



Šta sam promenila: Malo sam prepekla badem. Kad smo blanširali jezgra, ona su se malo skuvala pa smo morali da ih osušimo u rerni. I nakon toga više nisu bila sasvim bela nego krem boje i mnogo su lepše mirisala. Ovo se desilo slučajno, ali toplo preporučujem da i vi badem prepečete pre nego što ga sameljete jer će ukus krema biti intenzivniji. A i miris.

Za ukras sam koristila slatko od šumskih jagoda i polovine celih badema iako u receptu piše da trebaju listići. Ovo mi je bilo lepše.

Intenzivno žuta boja fila dolazi od domaćih jaja. Pretpostavljam da bi s industrijskim žumancima kolač bio bledožute boje.

Svakako ostavite kolač 24 sata u frižideru. To je jedini način da budete sigurni da su vam piškote omekšale, jer se ne potapaju ni u kakvu tečnost.

Presuda: Neočekivan ukus, ne liči ni na jedan drugi kolač s piškotama. Malakovi koji se spominju na internetu se prave u modlama za tortu i imaju pravilniji oblik od ovog mog, ali mi smo pratile bakin recept doslovce. Fil je dovoljno čvrst da drži piškote "na okupu". Jedino što kolač ne može da bude savršeno okrugao, ali koga je briga. I ovako je bio lep. A i ukusan.


malakov 3


Malakov

Due to my grandmother's spelling mistake, I had actually thought that this recipe was unknown to the Internet. She wrote MaRakov instead of Malakov and it made me think I was on the brink of a huge discovery: Google has never heard of a cake named Marakov. But Malakov is actually well-known in various forms, the common denominator being that it is made with ladyfingers, so there can be no mistake that we're dealing with the same cake here. Thank you Stephie for pointing this out.

OK, now I can stop being embarrassed and give you the recipe. It's very delicious, especially if you're an almond lover.

  • 6 egg yolks
  • 6 Tbsp sugar
  • 1 Tbsp flour
  • 250 ml milk
  • 1 sachet vanilla sugar
  • a little dark rum
  • 180 g blanched, ground almonds
  • 250 g butter
  • whole almonds for decoration

Mix the egg yolks with sugar and flour, gradually adding the milk, vanilla and rum. Put on moderate heat and stir until it thickens. Then add the almonds and the butter.

Spread the ladyfinger biscuits as shown on the photo. Cover them with some cream, spread the next layer of biscuits facing the opposite direction (as if to make a grid with the first layer) and so on until you run out of cream. Be careful to save the larger part of the cream to cover the Malakov on top and sides. Leave in fridge overnight. This is very important because otherwise the biscuits won't soften.

My grandmother's recipe is also very specific when it comes to decorating instructions, so save some almond halves for the flowers.

19 comments:

  1. Predivno izgleda! Sigurna sam da ima isti ukus! :)
    Obavezno cu probati.

    Srdacni pozdravi, draga Maxivida :))

    ReplyDelete
  2. Nestašica putera u Srbiji! Već se i ja pribojavam polako, pošto me čeka jedan lepo rođendan, a i cele prošle nedelje sam mozgala šta da napravim pošto u sve što sam planirala je išao puter. Rafovi prazni. Kad ono pre 5 dana u Familiji u staroj Robnoj kući Zemun puter mlekare Mladost 75 dinara. Oduševljenje!
    Mislila sam da su piškote u našoj kuhinji stvar novija, ali eto nisu. Krem, za jedan kolaš i ja kuvam tako, sve odjednom, i nema bojazni da će zagoreti. Bademi, bravo, i ja sam jednom slušajno prepekla lešnik za Esterhazi i čak sam mislila da ću sve baciti kad probam krem, međutim intenzitet ukusa i aroma lešnika je bila fenomenalna. Ono što je bilo pregorelo nije se ni osetilo. Ukoliko si u prilici dok si u Beogradu da preporučim jednu sjajnu Kafe poslastičarnicu Čoko , Krunska 80. Drži je jedan mladi bračni par, u prizemlju je zgrade, i čak mislim da petkom imaju argentinsku muziku ili nešto slično. Odlične čokoladne poslastice, retko se nađu u Beogradu.

    ReplyDelete
  3. Cula sam za ovu poslasticu ali nisam nikad pravila, cak nisam ni znala da idu piskote...pa sam se obradovala sto sve izgleda tako jednostvano i fino, blago tvojima!;))
    p.s sad ste me zabrinule zbog putera, nisam ni znala da je nestasica, moracu da obidjem radnje i da napravim zalihu...k`o neki hrcak!;D

    ReplyDelete
  4. Pa sad... Bila bi ko hrčak da praviš zalihu bez potrebe. U ovoj situaciji je to razumno. Ima da se kupi u Maksiju na Cvetnom trgu Landliebe puter za trista i nešto dinara. Pošto znam da u Nemačkoj isti proizvod košta duplo jeftinije, osećala sam se kao da me neko pljačka pa ga nisam kupila.
    Tek, sačekaću još par dana. Ako se puter ne pojavi, stvarno ću da ga napravim i još ću i recept da vam ostavim.

    ReplyDelete
  5. Pa zar je u Bgu nestasica putera ( tj. bilo cega)? E sad' si me lijepo iznenadila...ja sam mislila da su ta vremena prosla.
    Inace Malakof tortu nisam nikada pravila niti jela, poznat mi je samo naziv, morat cu probati!

    ReplyDelete
  6. Da, nema ni mleka ni putera ni slatke pavlake. To nije zato što mleka generalno nema, nego zato što se proizvođači svađaju s vladom oko cene i odbijaju da snabdevaju prodavnice. Ista priča s uljem, samo što je sad dogovoreno da će ulje poskupeti pa će ga od sutra biti. Ništa ne pitaj.

    ReplyDelete
  7. Ah, nikad nisam čula za Malakov i nisam znala kako izgleda dok nisam naišla na tvoj recept. :)
    I nek ga nisi napravila u kalupu. Meni je draži ovako "naukalupljen" :)
    Bilježim i isprobavam prvom prilikom :)

    ReplyDelete
  8. Savršena je tvoja Malakoff torta. Ja imam vrlo sličan recept s tim što podrazumjeva i da se prave domaće piškote (taj korak svako preskače) U mom receptu se od bjelanaca pravi šaum kojim se oblaže torta, ostalo je skoro potpuno isto.
    Inače postoji i varijanta u kojoj se umjesto kreme od badema i maslaca koristi krema od ruma.
    U mojoj kuharici piše da je ova torta dobila naziv po odlučujućoj bici iz krimskog rata 1850??? Ne znam.

    ReplyDelete
  9. Divan recept, divan blog i sama ideja bloga... Na mom blogu te čeka nagrada za kreativne blogove, ukucaj http://kuvaricanatrapezu.blogspot.com/2010/09/nagrade.html

    ReplyDelete
  10. Fantasticno izgleda :)
    Imas nagradicu kod mene na blogu http://moja-kuhinjaa.blogspot.com/2010/09/prix-darts-award.html

    ReplyDelete
  11. Stvarno divan.Kod nas u NSadu ima u većim marketima ama bas svega,putera čak i od vise proizvodjača...
    Nego jel mora bas u okruglom,neznam koliko velika mora biti tacna?Ili da pravim pravougaonik?

    ReplyDelete
  12. Ma ne mora okrugli... Sigurna sam da je i četvrtasti podjednako ukusan. :)

    ReplyDelete
  13. Odlična torta a baš mi se sviđa što je jednostavna za napraviti!

    ReplyDelete
  14. jednostavno moram komentirati, blog ti je savršen, slike prekrasne, recepti savršeno opisani, komentari zanimljivi, svaka čast, imaš novu obožavateljicu! pozdrav iz osijeka !

    ReplyDelete
  15. Pravila:
    http://vera-mmmmdelicios.blogspot.com/2010/09/zaboravljeni-malakov.html

    ReplyDelete
  16. I think this cake started with two fingers too much (he he), but the outcome looks fantastic. Beautiful decorating.

    ReplyDelete
  17. Malakov, Malakof, uglavnom to je kolač koji mene moja mama stalno priča da bi trebalo ponovo napraviti, jer ga je radila jednom, tamo negdje u ranim osamdesetima. I moram pronaći po njezinim papirima gdje je. Čak mislim da je bio objavljen u onim Svijet knjižicama recepata. Jedino se ja ne sjećam piškota. U tom receptu kojeg se ja sjećam se mislim prvo ispekao biskvit, narezao na kocke, pa namakao i slagao. Uglavnom sad sam jako znatiželjna, moram pronaći recept, komparirati sa tvojim i napraviti.
    Ako nitko drugi mama bude sretna! :)

    ReplyDelete
  18. Setila sam se tebe i malakov torte - malakofftorte, ipak postoji kolač na netu ali nema recepta
    http://www.landtmann-parkcafe.at/mehlspeisen/

    ReplyDelete